<link rel="stylesheet" id="bibblio-rcm-css-css" href="//cdn.bibblio.org/rcm/4.6/bib-related-content.css" type="text/css" media="all">

Heldags vandring gjennom Kilsbergen

Endelig barmark, vår og sol! Alle som kjenner oss vet at vi har lengtet etter disse dagene, dager da vi bare kan pakke en lett sekk, ta på skoa og gå lange, fine turer i naturen! I dag bestemte vi oss for å gå en av de mest populære partiene av Bergslagsleden, etappe...

Overnattingstur i Tiveden nasjonalpark

OK - det er bare å innse det:Vi begynte vårt nyttårsløfte bra med å sove ute en natt i januar.Så kom februar, kulda, jobb, plikter, kaos og alt for lite tid eller lyst. Og vi fikk aldri kommet oss ut.Men den siste helgen i mars var Leo nede for telling med influensa,...

Når teltturen ikke går helt som planlagt

Vi hadde bestemt oss for å sove i telt denne natta! Vi lover! Det gikk bare ikke helt som planlagt... En sekk var pakket til bristepunktet med telt, soveposer, varme klær og god mat. Bæremeisen ble pakket proppfull av vann, bleier, Leos klær og det som ikke fikk plass...

Buldring i Østmarka med barn

Østmarka er helt perfekt for barn!Vi elsker å reise til Østmarka, enten det er for en telttur langt inne i skogen, vakre gåturer med bæremeis eller barnevogn, eller bare for å være i naturen!Spesielt er Østmarka kjent som det beste stedet i Oslo for buldring og...

Når alt ikke går helt som planlagt på tur med barn

Pinsehelgen kom med strålende sol og herlig sommervarme. To hele fridager sammen måtte utnyttes, og vi hadde brukt tid på å planlegge vår siste tur i Nordmarka før vi skulle flytte.Vi hadde bestemt oss for å bestige Oslos høyeste fjell, Kjerkeberget på 631 moh! Og...

Rundtur over Skaugumsåsen

Våren er kommet, og det var på tide med en tur opp til Skaugumsåsen. Vi har vært på Semsvannet både sommer og vinter, alltid med Skaugumsåsen fristende i det fjerne. Nå var det på tide å ta turen med Leo i bæremeisen for å slå ihjel nok en solskinnsdag i...

På tur mellom t-banestopp i Østmarka

Det er lørdag, sola skinner, og Isabella er på jobb. Jeg og Leo måtte komme oss ut på tur, og jeg hadde lyst til å gå innover i Østmarka for å se hvor langt våren var kommet. Vi hadde lenge lurt på om det er mulig å slå opp telt i Østmarka nå, eller om det fremdeles...

Nærtur til Kalvøya

Kalvøya utenfor Sandvika er en av våre favorittsteder for bad og lek på sommeren. Og nå som våren virkelig hadde tatt tak, snøen smeltet og sola endelig varmet godt, tok vi turen ut med alle tre barna for å lete etter vårtegn! Turen ut til Kalvøya er en del av...

Skitur og grilling i fjæra

Denne lørdagen tok jeg med alle tre barna på en tur ned til vannet. Sola skinte, og snøen lå fremdeles godt i terrenget. Isabella var bortreist, så jeg fikk planlegge en liten nærtur som var overkommelig alene med tre barn. Å kunne gå 10 minutter fra Høvik togstasjon...

Fra Storlidalen til Innerdalen på ski

Årets påske ble feiret på en hytte familien hadde leid i Storlidalen. Etter noen gode dager på hytta, med både topptur til Okla og masse bading i badestamp, var det nå tid for årets høydepunkt:   Vi skulle gå på ski fra Storlidalen til Innerdalen!   Vi er i...

Teltparadiset vårt i Dalsvågen

Vi bodde nesten et år i Stavanger, og Aiko og Saga var ofte på besøk i opp til en uke av gangen.Da passet vi alltid på å ta fri fra jobben og dra på nye eventyr hver gang. Men en plass dro vi alltid tilbake til, det som ble vårt teltparadis i Dalsvågen: Dalsvågen...

Påsketur med telt til Dalevatn

I Stavanger er man velsignet med mye, men snø har man ikke selv når det er tidlig påske!Vi ville gi barna et lite eventyr i påsken, og bestemte oss for å pakke telt og soveposer og ta en påsketur til Dalevatn.Det er fort gjort å reise langt bort, bestille dyre hytter...

Gå ikke glipp av et eneste eventyr!