<link rel="stylesheet" id="bibblio-rcm-css-css" href="//cdn.bibblio.org/rcm/4.5/bib-related-content.css" type="text/css" media="all">

Vinter

Hele bloggen

Barneskirenn og enkel topptur i Storlidalen

Første dag i påskeferien er familiedag! Hele storfamilien tok seg ut på ski i strålende påskevær - sol fra helt skyfri himmel. Målet var Fluren, der vi gikk på lille julaften i fjor.   Men det egentlige målet var kos. Masse kos.   Alle fikk på seg skiene, og...

Fjell, fyrtårn og Tenerifes østligste punkt

Den siste dagen i Tenerife ville vi tilbake til de frodige skogene og ville fjella på østkysten.Vi hadde funnet en rundtur på 9 kilometer som gikk over fjell og ned daler til et fyrtårn langt ute på Tenerifes sparsomt bebodde østkyst.Turen går midt i hjertet av...

På toppen av Teide i solnedgang

Målet for turen til Tenerife var selvfølgelig å få stå på Spanias høyeste fjell, Pico del Teide!Værmeldingen ble fulgt intensivt, og et par bra dager var pekt ut som mulige toppdager.Nå gjensto bare alternativene for å komme til toppen uten å ta gondolbanen.For å få...

Tenerifes vakreste utsiktspunkt (og best bevarte hemmelighet!)

Scroller du gjennom Instagram med #tenerife, så er det ganske sikkert at du har sett de vakre ruinene av kirken Los Realejos som klorer seg fast i fjellsiden for å unngå å ramle ned i det asurblå havet.Det hadde i alle fall vi, og ut fra bildene ser det ut som det...

Månelandskap og fjellklatring ved foten av Teide

Plutselig våknet vi opp til synet av vulkanen Teide og skyfri himmel på Tenerife!Denne lumske vulkanen hadde gjemt seg i et tett skylag siden vi ankom øya, men nå strålte solen fra blå himmel og vi fikk endelig se en av verdens høyeste vulkaner i all sin prakt.Det var...

Et luftigere (og mindre folksomt) alternativ til Mascadalen

Turene du må ta når du er i Tenerife er mange, men vandringen gjennom Mascadalen står som den mest populære av de alle.Fremfor å gå i kø sammen med turister i sandaler i en skyggefull dal, ble vi tipset om en luftigere og vakrere tur som gir enda større...

Første vintertur i telt med barn!

Når vi setter oss som mål å sove minst en natt ute hver måned med barna i 2019, må vi jo bare gjennomføre!Vi hadde kanskje ikke sett for oss at januar skulle komme med bitende kulde og netter som sjeldent ble varmere enn 10 minusgrader.Den første helgen bestemte vi...

Lekhytteklint – Kilsbergens beste utsikt?

Lekhytteklint ligger ganske nært der vi bor, men vi har aldri tatt oss tid til å besøke denne berømte toppen.Som en del av Bergslagsleden er Lekhytteklint lett tilgjengelig, og en veldig populær utsiktstopp for Örebroere.I dag kom sola frem med en blå vinterhimmel, og...

Vakker topptur over Fluren i Trollheimen

Lille julaften, hyttetur i Storlidalen, 20 cm nysnø og håp om sol.Selvfølgelig måtte det bli skitur!Vi lot barna leke seg med de andre i familien, pakket sekken, og var avgårde før frokost.Det lå et tungt skylag over toppene rundt 1400 meter, så vi droppet planene om...

Søndagstur til vinterland

Det hadde vært kaldt i nesten en uke, men nede i lavlandet var det fremdeles grønt på jordene. Vi lengtet etter vinter og snø, og denne søndagen skulle vi på oppdagelsesferd til vinterland!Ikke så langt unna der vi bor er det en liten kolle, ikke mer enn 280 meter...

Kolsåstoppen rundt med bæremeis

Kolsåstoppen er en av våre favorittsteder når det er finvær og vi ønsker en enkel tur med barna, og her har vi vært mange ganger både sommer og vinter. Nå er det kommet nesten uendelig mye snø for vinteren, og med strålende vårsol og mye nysnø fristet det å prøve å gå...

Ensom tur på fjellski over Norefjell

Jeg hadde hatt influensa i to uker, og var akkurat rukket å bli i form til jul. Vi feiret julen på Norefjell med Isabellas familie, og bodde på Norfjell Ski og Spa. Selv om Norefjell ligger veldig nært oss, har vi bare vært her på en helgetur i telt på sommeren og en...

Snartur til Kolsåstoppen

Denne helgen hadde vi besøk av bestefar, og søndagen våknet vi opp til strålende sol! Vi hadde noen timer før bestefar skulle til flyplassen, og da rekker vi jo akkurat en snartur til Kolsåstoppen! Kolsåstoppen er en av våre favorittsteder både med og uten barna! Ikke...

Fra Storlidalen til Innerdalen på ski

Årets påske ble feiret på en hytte familien hadde leid i Storlidalen. Etter noen gode dager på hytta, med både topptur til Okla og masse bading i badestamp, var det nå tid for årets høydepunkt:   Vi skulle gå på ski fra Storlidalen til Innerdalen!   Vi er i...

Vinterteltur til Lauvtjern i Østmarka

Denne helgen fikk vi besøk fra Sverige, og det var meldt strålende sol! Da var det ingenting annet å gjøre enn å finne en ny plass vi kunne utforske, og denne gangen falt valget på Lauvtjern i Østmarka.Å dra på telttur med barn til nye områder rundt Oslo er noe vi...

På telttur med barn over isen

Det hadde vært skikkelig kaldt inn i det nye året, og et tykt lag av is hadde lagt seg inne mellom øyene utenfor Høviksodden i Oslofjorden.Med litt mildere vær og et nytt snødekke lå alt til rette for et nytt og spennende eventyr med barna! Denne helgen skulle vi dra...

Med barna på tur til Bogstavannet på vinteren

Denne vinterdagen tok vi med barna på tur til Bogstavannet for å gå på isen i sola. Vi har vært på Bogstavannet mange ganger på sommeren for å bade, og barna har mange gode sommerminner herifra. Bogstavannet er et vakkert sted som er lett å komme til fra Oslo både med...

Gå ikke glipp av et eneste eventyr!